Sunday, April 22, 2012

Prophetic Parenting - Cara Nabi Mendidik Anak


Ini ialah buku yang saya beli secara online melalui kawan saya. Sehingga kini masih belum sempat menelaah lagi,baru sempat baca sepintas lalu isi kandungannya. Baca isi kandungan je pun sudah sangat tertarik,rasa macam nak baca novel cinta nak abiskan terus,tapi apakan daya belum berkesempatan waktu. Teruja nak share something mengenai buku ni walaupun belum habis baca. So saya buat review ringkas la ye. Kalau berkesempatan saya kan share lagi.


Buku >> Prophetic Parenting - Cara Nabi Mendidik Anak

Tajuk buku : PROPHETIC PARENTING ; CARA NABI SAW. MENDIDIK ANAK

Tajuk Asal : Manhaj at-Tarbiyyah an-Nabawiyyah lith Thifl

Penulis : Dr Muhammad Nur Abdul Hafizh Suwaid

Buku ini telah diterjemah ke bahasa Indonesia moden yang mudah difahami. Tidaklah terlalu sukar untuk kita orang melayu yang dari rumpun yang sama untuk memahami isi kandungannya. Buku ini terbitan Pro-U Media. Buku ni berkulit keras,cantik jugak covernya..hehe..

Kat bawah ni saya letakkan beberapa testimonial yang ada pada buku ini untuk bacaan semua.Ada beberapa istilah tu saya tukar ke istilah melayu...

Testimonial 1

"Seluruh pemaparan dalam buku ini layak untuk menjadi pedoman dan panduan dalam cara pendidikan. Buku ini layak untuk berada di setiap rumah."
Abul Hasan Ali al-Hasani an-Nadawi
(Anggota Pendiri Rabitah Alam al-Islami; 
mantan Ketua Dewan untuk Pusat Kajian Islam Universiti Oxford)

 
Testimonial 2

" Buku yang berharga ini memiliki pengaruh ilmiah dan realiti yang luas dalam masyarakat muslim. Para ibu bapa akan mengambil banyak manfaat darinya. "
Dr. Muhammad Fauzi Faidhullah
(Ketua Jurusan Fikh dan Ushul,
Fakulti Syariah dan Pendidikan Pascasarjana Universiti Kuwait)




Mana nak dapatkan buku ni? Soalan yang menarik...jawapannya...klik je mana2 link kat bawah ni..tp saya dapatkan buku ni dari kawan saya Maryam Thoraya yang mendapatkan buku ini sendiri daripada Indonesia. Atau boleh cuba link lain sekiranya stok sedia ada pada beliau terhad.




**Review ini bertujuan mempromosi buku yang saya rasa sangat bermanfaat untuk semua. Sharing is caring...

No comments:

Post a Comment